Glitters databeskyttelsespolitik


Hos Glitter beskytter vi dine personoplysninger og stræber altid efter et højt databeskyttelsesniveau (for eksempel vil vi aldrig sælge dine personoplysninger til et andet firma). Denne databeskyttelsespolitik forklarer, hvordan vi indsamler og bruger dine personoplysninger. Den beskriver også dine rettigheder, og hvordan du kan anvende dem.

Det er vigtigt, at du læser og forstår databeskyttelsespolitikken og føler dig sikker på vores behandling af dine personoplysninger. Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål.

Hvad er personoplysninger, og hvad er behandling af personoplysninger?

Personoplysninger er alle former for oplysninger, som direkte eller indirekte kan henføres til en levende fysisk person. For eksempel kan billeder og lydoptagelser, der behandles på pc'en, være personoplysninger, selvom der ikke er nævnt navne. Krypterede data og forskellige typer af elektroniske identiteter (f.eks. IP-nummer) er personoplysninger, hvis de kan knyttes til fysiske personer.

Behandling af personoplysninger er alt, hvad der sker med personoplysninger. Enhver handling, der udføres i forhold til personoplysninger, er en behandling, uanset om den udføres automatiseret eller ej. Eksempler på almindelige behandlinger er indsamling, registrering, organisation, strukturering, opbevaring, bearbejdning, overførsel og sletning.

Hvem er ansvarlig for de personoplysninger, vi indsamler?

Glitter International AB, org. nr. 556759-9914, med adresse på Peter Bildes backe 12, 118 46 Stockholm, er personligt ansvarlig for virksomhedens behandling af personoplysninger.

Hvilke personoplysninger indsamler vi om dig som kunde og hvorfor?

 

Formål           

Behandlinger som udføres                          

Kategorier af personoplysninger

For at kunne håndtere kundens ordre/køb.

Udsendelse af ordrebekræftelser

Levering af bestilt/købt produkt (herunder meddelelse og kontakt i forbindelse med levering)

Identificering og alderskontrol

Håndtering af kundens betaling (herunder analyser for at vide, hvilke betalingsløsninger der skal tilbydes til kunden, hvilket kan omfatte kontrol af kundens betalingshistorik og indhentning af kreditoplysninger fra kreditoplysningsselskaber)

Adressekontrol mod Klarna

Behandling af reklamations- og garantispørgsmål

Navn

Personnummer

Kontaktoplysninger (f.eks. adresse, e-mail og telefonnummer)

Betalingshistorik

Betalingsinformation

Kreditrapporter fra kreditoplysningsselskaber

Købsoplysninger (f.eks. hvilken vare der er bestilt, eller om varen skal leveres til en anden adresse)

Købshistorik

Ordrenummer

Medlemsnummer (kun medlemskøb)

IP-adresse

Brugeroplysninger til mine sider

Retsgrundlag: Afslutning af købsaftalen med kunden


Denne indsamling af dine personoplysninger er påkrævet for at opfylde vores forpligtelser i henhold til købsaftalen. Hvis oplysningerne ikke gives, kan vores forpligtelser ikke opfyldes, og vi er derfor tvunget til at afvise dit køb.

Lagringsperiode: Indtil købet er gennemført (inklusive levering og betaling) og i 36 måneder derefter.

 

 

Formål          

Behandlinger som udføres                          

Kategorier af personoplysninger

For at kunne forvalte og administrere kundens brugerkonto

Oprettelse af login-funktion på hjemmesiden

Lagring af data relateret til indkøbskurv og køb

Mulighed for at gemme favoritter/ønskeliste

Forenkling af din brug af vores tjenester (for eksempel ved at gemme favoritter for at lette fremtidige indkøb eller minde om glemte/efterladte varer i digitale indkøbskurve).

Navn

Kontaktoplysninger (f.eks. adresse,

e-mail og telefonnummer)

Købshistorik

Profilindstillinger

Købs- og brugergenererede data

Håndtering af dine personlige præferencer og valg

 

Retsgrundlag: Retlig interesse - Behandlingen er nødvendig for at imødekomme din og vores interesse for at forvalte og administrere din brugerkonto.

Lagringsperiode: Indtil kontoen lukkes (kan udføres manuelt eller automatisk på grund af inaktivitet i 36 måneder).

 

 

Formål       

Behandlinger som udføres                          

Kategorier af personoplysninger

For at kunne markedsføre produkter og tilbud

Tilpasning af tjenester, så de bliver mere brugervenlige

Tilpasning af produktanbefalinger

Retargeting-reklamer

Opbevaring og indhentning af oplysninger via cookies for at give statistikker om besøg på hjemmesiden.

Opbevaring og indhentning af information via cookies for at administrere dine indstillinger på hjemmesiden

Tilpasset webannoncering via tredjepart

Påmindelse om glemte/efterladte digitale indkøbskurve

Direkte markedsføring via e-mail, sms eller sociale medier

Navn

Personnummer

Kontaktoplysninger (f.eks. adresse, e-mail og telefonnummer)

Købshistorik

Bopæl

Profilindstillinger

Cookies

Oplysninger om børn (som du har angivet)

Profil på sociale medier

Købs- og brugergenererede data (f.eks. en klik- og besøgshistorik)

Medlemsnummer

 

 

Retsgrundlag: Legitim interesse - Behandlingen er nødvendig for at imødekomme din og vores interesse i at kunne markedsføre produkter og tjenester.

Lagringsperiode: Fra indsamlingen og i 36 måneder derefter, eller indtil medlemskabet afsluttes (kan ske manuelt eller automatisk efter 36 måneder).

 

 

Formål     

Behandlinger som udføres                          

Kategorier af personoplysninger

For at gennemføre og administrere konkurrencer og events

Kommunikere med deltagere før og efter en event eller konkurrence (f.eks. bekræftelse af anmeldelser, spørgsmål eller evalueringer)

Identificere deltagere og kontrollere deltagernes alder

Udnævne vindere og formidle gevinster

Navn

Alder eller fødselsdato

Kontaktoplysninger (f.eks. e-mail, telefonnummer og adresse)

Data afgivet i konkurrencebidrag

Oplysninger afgivet i forbindelse med event

Profiler på sociale medier

Retsgrundlag: Legitim interesse - Behandlingen er nødvendig for at imødekomme vores og din legitime interesse i at håndtere din deltagelse i konkurrencer og/eller events.

Lagringsperiode: I løbet af konkurrence-/event-perioden (herunder evt. evaluering) samt 36 måneder derefter

 

Formål

Behandlinger som udføres                          

Kategorier af personoplysninger

For at forhindre misbrug af en tjeneste eller for at forhindre, forebygge og undersøge forbrydelser mod virksomheden.

Forebyggelse og efterforskning af potentielt svig eller andre lovovertrædelser (f.eks. indberetning af hændelser i butikken).

Forebyggelse af junkmail, phishing, chikanering, forsøg på ulovligt login til brugerkonti eller andre handlinger, som er forbudt ved lov eller medfør af vores købsbetingelser, medlems- eller servicevilkår.

Beskytte og forbedre vores it-miljø mod angreb og indtrængen.

Videoovervågning fra kameraovervågning

Købs- og brugergenererede data (f.eks. klik- og besøgshistorik)

Tekniske data vedrørende anvendte enheder og deres indstillinger (som f.eks. sprogindstilling, IP-adresse, browserindstillinger, tidszone, operativsystem, skærmopløsning og platform)

Detaljer om hvordan vores digitale tjenester bruges

 

Retsgrundlag: Juridisk forpligtelse (om nogen) eller legitim interesse.
Hvis der ikke er nogen juridisk forpligtelse, er behandlingen nødvendig for at opfylde vores legitime interesse i at forhindre misbrug af en tjeneste eller for at forhindre, forebygge og undersøge overtrædelser mod virksomheden.

Lagringsperiode: I forbindelse med undersøgelsen eller i en periode på 38 måneder

Formål 

Behandlinger som udføres                          

Kategorier af personoplysninger

For at opfylde lovmæssige forpligtelser

 

Håndtering for at overholde lovmæssige forpligtelser, som krævet i love, domme eller myndighedsbeslutninger. Sådanne krav kan f.eks. henvise til produktansvars- og produktsikkerhedskrav som f.eks. levering af kommunikation og information til offentligheden og kunder vedrørende produktalarmer og produkttilbagekaldelser, f.eks. i tilfælde af defekt eller sundhedsfarlig vare, eller i det omfang der kræves i regnskabsloven eller hvidvaskningsloven og kan tilskrives en individuel person.

Navn.

Personnummer

Kontaktoplysninger (f.eks. adresse, e-mail og telefonnummer)

Betalingshistorik

Betalingsoplysninger

Din korrespondance

Købshistorik (f.eks. købsdato, købssted, mulig fejl/klage)

Retsgrundlag: Juridisk forpligtelse - Denne indsamling af dine personoplysninger er obligatorisk.

Lagringsperiode: Fra indsamlingen og i en periode på 36 måneder derefter.

 

 

Formål

Behandlinger som udføres                          

Kategorier af personoplysninger

For at kunne håndtere kundeservicerelaterede anliggender

Kommunikation og svar på spørgsmål til kundeservice (via telefon og digitale kanaler, herunder sociale medier)

Identifikation af kunden

Undersøg klager og supportsager

Reklamationsbehandling

 

Navn

Personnummer

Kontaktoplysninger (f.eks.: adresse, e-mailadresse, telefonnummer)

Detaljer om køb (f.eks. ordrenummer, tidspunkt, købssted, evt. fejl/klage)

IP-adresse

Profiler fra sociale medier

Din korrespondance, som kan omfatte sundhedsdata (såsom allergiske reaktioner)

Købshistorik (f.eks. købsdato, købssted)

Tekniske data vedrørende anvendte enheder og deres indstillinger (som f.eks. sprogindstilling, IP-adresse, browserindstillinger og platform)

Retsgrundlag: Legitim interesse - Behandlingerne er nødvendige for at opfylde din legitime interesse ved at yde kundeservice.

Lagringsperiode: Indtil de kundeservicerelaterede formål er gennemført.

 

 

Formål

Behandlinger som udføres                          

Kategorier af personoplysninger

For at kunne evaluere, udvikle og forbedre vores tjenester, produkter og systemer til kundekollektivet som helhed.

Tilpasning af tjenester for at gøre dem mere brugervenlige, såsom at ændre brugergrænsefladen for at forenkle informationsflowet eller for at fremhæve funktioner, der almindeligvis anvendes af kunderne i vores digitale kanaler

Udvikle beviser for at forbedre produkt- og logistikstrømme, f.eks. ved at prognosticere indkøb, lagerbeholdninger og leverancer

Udarbejde dokumentation med henblik på at udvikle og forbedre virksomhedens produktsortiment

Udarbejde dokumentation med henblik på at planlægge etablering af nye forretninger og lagre

Give kunderne mulighed for at påvirke det sortiment, som virksomheden tilbyder

 

Alder

Køn

Bopæl/opholdssted

Korrespondance og feedback vedrørende vores tjenester og produkter

Købs- og brugergenererede data (f.eks. klik- og besøgshistorik)

Tekniske data vedrørende anvendte enheder og deres indstillinger (som f.eks. sprogindstilling, IP-adresse, browserindstillinger, tidszone, operativsystem, skærmopløsning og platform)

Købs- og ordrehistorik

Resultater fra kundetilfredsheds- og markedsundersøgelse

 

Retsgrundlag: Legitim interesse - Behandlingen er nødvendig for at opfylde vores og vores kunders legitime interesse i at evaluere, udvikle og forbedre vores tjenester, produkter og systemer.

Lagringsperiode: Fra indsamlingen og i en periode på 36 måneder derefter.

 

Formål

Behandlinger som udføres                          

Kategorier af personoplysninger

For at kunne registrere, forvalte og administrere dit medlemskab og din brugerkonto knyttet til medlemskab

Registrering af et medlem

Fastlæggelse af identitet og alder

Vedligeholdelse af korrekte og opdaterede oplysninger

Oprettelse af login-funktion på hjemmesiden

Mulighed for at gemme favoritter

Forenkling af din brug af vores tjenester (for eksempel ved at gemme favoritter for at lette fremtidige indkøb eller minde om glemte/efterladte digitale indkøbskurve)

Mulighed for at du kan følge købshistorikken

Adressekontrol mod eksterne kilder,

for eksempel: SPAR

 

Navn

Personnummer

Alder

Køn

Kontaktoplysninger (f.eks. adresse, e-mail og mobilnummer)

Købshistorik

Oplysninger om børn (hvis du deler disse oplysninger)

Medlemsnummer

Valgt stambutik

Profilindstillinger

Valg af kontaktkanal

Retsgrundlag: Opfyldelse af aftalen om medlemskab af loyalitetsprogram


Denne indsamling af dine personoplysninger er påkrævet for at opfylde vores forpligtelser i henhold til aftalen om medlemskab af loyalitetsprogrammet.

Lagringsperiode: Indtil medlemskabet afsluttes (kan gøres manuelt eller automatisk ved inaktivitet i 36 måneder).

 

 

Formål

Behandlinger som udføres                          

Kategorier af personoplysninger

For at kunne håndtere tilbud og rabatter i forbindelse med loyalitetsprogrammet

Oprettelse af personlige og generelle tilbud og fordele

Generel kommunikation og kommunikation skræddersyet til dine præferencer, inspiration og event-invitationer

Analyse af de data, vi indsamler til formålet, såsom købs- og ordrehistorik, alder, bopæl, angivne præferencer (f.eks. om produkter og kommunikationskanaler og kundeundersøgelsesresultater)

Personligt indhold, for eksempel ved at vise relevante produktanbefalinger, nyheder, inspiration eller lignende, hvilket indebærer en forenkling for dig

 

Navn

Personnummer

Kontaktoplysninger (f.eks. adresse, e-mail og mobilnummer)

Medlemsnummer

Købshistorik

Valgt stambutik

Købs- og brugergenererede data (f.eks. klik- og besøgshistorik)

Profilindstillinger, for eksempel valg af kommunikationskanaler

Oplysninger om børn (hvis du deler disse oplysninger)

 

Retsgrundlag: Opfyldelse af aftalen om medlemskab af loyalitetsprogram. Denne indsamling af dine personoplysninger er påkrævet for at opfylde vores forpligtelser i henhold til aftalen om medlemskab af loyalitetsprogrammet.

Lagringsperiode: Indtil medlemskabet afsluttes (kan gøres manuelt eller automatisk ved inaktivitet i 36 måneder).




Fra hvilke kilder indhenter vi dine personoplysninger?

Ud over de oplysninger, du giver os, eller som vi indsamler fra dig baseret på dine køb, og hvordan du bruger vores tjenester, kan vi også indsamle personoplysninger fra en anden person (f.eks. tredjepart). Vi indsamler følgende oplysninger fra tredjeparter:

Adresseoplysninger fra offentlige registreringer for at være helt sikre på, at vi har de rigtige adresseoplysninger på dig.

Kreditvurderingsdata fra kreditvurderingsinstitutter, banker eller oplysningsvirksomheder.

Information fra sociale medier til markedsføringsformål (for eksempel ved at publicere billeder formidlet som stylistråd eller i forbindelse med bekæmpelse af svig).

Hvem kan vi dele dine personoplysninger med?

Databehandlere

I tilfælde hvor det er nødvendigt for os at tilbyde vores tjenester, deler vi dine personoplysninger med selskaber, der er såkaldte databehandlere for os. En databehandler er en virksomhed, der behandler oplysningerne på Glitters vegne og i henhold til vores instruktioner. Vi sikrer, at dine personoplysninger aldrig sælges eller deles med andre dataansvarlige i markedsføringsøjemed.

Vi har databehandlere, der hjælper os med:

Transporter (logistikvirksomheder og speditører).
Betalingsløsninger (kortudstedende virksomheder, banker og andre betalingsudbydere).
Marketing (digitale marketingvirksomheder, tryk og distribution, sociale medier, mediebureauer eller reklamebureauer).
IT-udbydere (virksomheder, der håndterer nødvendig drift, teknisk support og vedligeholdelse af vores it-løsninger).

Når dine personoplysninger deles med databehandlere, gøres det kun til formål, der er i overensstemmelse med de formål med hvilke vi har indsamlet oplysningerne (f.eks. for at opfylde vores forpligtelser i henhold til købsaftalen eller vilkårene for loyalitetsprogrammet). Vi kontrollerer alle databehandlere for at sikre, at de kan yde tilstrækkelige garantier for personoplysningernes sikkerhed og fortrolighed.

Vi har indgået aftaler med alle databehandlere, hvorved de garanterer sikkerheden for de behandlede personoplysninger og forpligter sig til at overholde vores sikkerhedskrav samt begrænsninger og krav til international overførsel af personoplysninger.

Selskaber, som er uafhængig dataansvarlige

Vi deler også dine personoplysninger med visse virksomheder, der er uafhængige dataansvarlige. At virksomheden er en uafhængig dataansvarlig betyder, at vi ikke kontrollerer, hvordan de oplysninger, der leveres til virksomheden, vil blive behandlet. Selvstændigt dataansvarlige, som vi deler dine personoplysninger med, er:

Regeringsorganer (politiet, skattemyndighederne eller andre myndigheder), hvis vi skal gøre det ved lov eller ved mistanke om kriminalitet.
Virksomheder, der beskæftiger sig med almindelig godstransport (logistikvirksomheder og speditører).
Virksomheder, der tilbyder betalingsløsninger (kortudstedende virksomheder, banker og andre betalingsudbydere).
Når dine personoplysninger deles med en virksomhed, der er en uafhængig dataansvarlig, gælder den relevante virksomheds databeskyttelsespolitik og håndtering af personoplysninger.

Hvor behandler vi dine personoplysninger?

Vi stræber altid efter, at dine personoplysninger behandles inden for EU/EØS, og alle vores egne it-systemer er placeret inden for EU/EØS. I tilfælde af systematisk support og vedligeholdelse må vi muligvis overføre oplysningerne til et land uden for EU/EØS, f.eks. hvis vi deler dine personoplysninger med en databehandler som, enten selv eller via en underleverandør, etablerer eller opbevarer oplysninger i et land uden for EU/EØS. I disse tilfælde kan databehandleren kun dele de oplysninger, der er relevante til formålet (f.eks. logfiler).

Uanset hvilket land dine personoplysninger behandles træffer vi alle rimelige juridiske, tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at sikre, at beskyttelsesniveauet er det samme som i EU/EØS. I tilfælde, hvor personoplysninger behandles uden for EU/EØS, garanteres beskyttelsesniveauet enten ved en beslutning fra EU-Kommissionen om, at det pågældende land sikrer et passende beskyttelsesniveau eller ved brug af såkaldt passende sikkerhedsforanstaltninger. Eksempler på passende beskyttelsesforanstaltninger er godkendt adfærdskodeks i modtagerlandet, standardiserede kontraktklausuler, bindende selskabsinterne regler eller Privacy Shield.

Hvor længe gemmer vi dine personoplysninger?

Vi vil aldrig gemme dine personoplysninger længere end nødvendigt til pågældende formål. Læs mere om de specifikke opbevaringsperioder for hvert formål. 

Hvad er dine rettigheder?

Ret til adgang

Vi ønsker at være åbne og gennemsigtige om, hvordan vi behandler dine oplysninger. Hvis du vil have indblik personoplysninger, der vedrører dig, har du ret til at anmode om at få adgang til dem. Du har også ret til at modtage en elektronisk kopi af dine personoplysninger, der behandles af os, hvis du foretager ansøgningen elektronisk. Hvis vi modtager en anmodning om adgang til oplysninger, kan vi bede om yderligere oplysninger for at sikre, hvilke oplysninger du vil dele, samt for at give oplysningerne til den rigtige person.

Ret til berigtigelse

Du har ret til at anmode om, at dine personoplysninger bliver rettet, hvis oplysningerne er forkerte. Inden for det angivne formål har du også ret til at supplere eventuelle ufuldstændige personoplysninger.

Ret til sletning

Du har ret til at anmode om sletning af dine personoplysninger, som vi behandler, hvis:

Dataene er ikke længere nødvendige til de formål de er blevet indsamlet eller behandlet til.
Du protesterer mod en interesseafvejning af legitime grunde, som Glitter har gjort, og der ikke er nogen legitim interesse for Glitter, som vejer tungere.
Du modsætter dig behandling til direkte markedsføring.
Personoplysninger skal slettes for at overholde en juridisk forpligtelse, som Glitter er underlagt.
Personoplysninger, der indsamles om et barn (under 13 år), som du har forældremyndigheden til, og indsamlingen har fundet sted i forbindelse med levering af informationsfælleskabstjenester (f.eks. sociale medier).

Hvis du anmoder om sletning af personoplysninger, kan vi ikke altid opfylde din anmodning, herunder hvis:

Behandlingen er nødvendig for at udøve en persons ret til ytrings- og informationsfrihed.
For at opfylde en juridisk forpligtelse, som vi er underlagt.
For at bestemme, håndhæve eller forsvare juridiske krav.

Ret til begrænsning

Du har ret til at anmode om, at vores behandling af dine personoplysninger begrænses. Vi informerer dig, hvis begrænsningen af behandlingen af personoplysninger ophører.

Ret til indsigelse mod visse former for behandling:

Legitim interesse

Du har ret til at protestere mod behandlinger, der understøtter en legitim interesse, vi har, hvis du har personlige grunde som berører situationen. Vi kan dog fortsætte med at behandle dine oplysninger, selvom du modsætter dig behandlingen, hvis vi har overbevisende legitime grunde til behandlingen, der vejer tungere end din databeskyttelsesinteresse. 

Direkte markedsføring

Du kan gøre indsigelse mod dine personoplysninger, der behandles til direkte markedsføring. Retten til indsigelse omfatter også analyse af personoplysninger udført til direkte markedsføring. Hvis du modsætter dig direkte markedsføring, afbryder vi behandlingen af dine personoplysninger med det formål og afslutter enhver direkte markedsføringshandling. Du har naturligvis mulighed for at afmelde eventuelle mails og personlige tilbud på nogle kanaler, for eksempel kan du kun modtage tilbud fra os via e-mail, men ikke sms. I så fald bør du ikke gøre indsigelse mod databehandlingen, fordi vi vil finde det vanskeligt at vurdere, hvilken markedsføring der er relevant for dig.

Ret til dataoverførbarhed

Du har ret til at modtage en kopi af de personoplysninger, der vedrører dig, i et struktureret format (dataoverførbarhed) og i nogle tilfælde overføre disse data til en anden dataansvarlig Retten til dataoverførbarhed omfatter kun oplysninger, som du har givet til os, og som vi behandler på grundlag af visse retsgrundlag, som f.eks. en aftale med dig.

Hvordan håndterer vi personnumre?

Vi behandler kun dit personnummer, når det er klart begrundet med hensyn til anvendelsesformålet, der er nødvendig for sikker identifikation, eller hvis der er en anden rimelig grund. Vi vil altid minimere brugen af dit personnummer i videst mulige omgang, såfremt det er nok at bruge din fødselsdato i stedet.

Hvordan håndterer vi cookies?

Cookies er små tekstfiler, der lagres på den besøgendes computer og som kan bruges til at spore, hvad den besøgende gør på webstedet. På glitter.dk bruger vi følgende cookies:

1) Sessionscookies (en midlertidig cookie, der kun bruges i løbet af en session).
2) Permanente cookies (cookies, der lagres på din computer, indtil du sletter dem eller de udløber).
3) Førstepartscookies (cookies der indsættes af det websted, du besøger).
4) Tredjepartscookies (cookies der indsættes af et andet websted end det du besøger).
5) Lignende teknikker (teknikker, der gemmer oplysninger i din browser eller i din enhed på en måde, der ligner cookies).

Vi bruger cookies til at forbedre de tjenester, vi tilbyder. Nogle af vores tjenester har brug for cookies for at gøre webstedet funktionsdygtigt, mens andre cookies forbedrer tjenesterne for dig. Vi bruger cookies til generelle analytiske oplysninger vedrørende din brug af vores tjenester samt til at gemme funktionelle indstillinger som f.eks. placering og andre oplysninger. Vi bruger også cookies til at målrette relevant markedsføring til dig.

Kan du selv styre brugen af cookies?

Din browser eller enhed gør det muligt at ændre indstillingerne for brugen og omfanget af cookies. Gå til indstillingerne for din browser eller enhed for at få flere oplysninger om ændring af indstillingerne for cookies. Eksempler på ting, du kan justere, er blokering af alle cookies, kun at acceptere førsteparts eller sletter cookies, når du lukker browseren. Vær opmærksom på, at hvis cookies deaktiveres eller slettes, fungerer alle funktioner på webstedet muligvis ikke korrekt. For eksempel kan du muligvis ikke besøge bestemte dele af vores websted, eller du kan muligvis ikke modtage tilpassede oplysninger, når du besøger vores websted.

Hvordan beskyttes dine personoplysninger?

Vi bruger it-systemer til at beskytte personoplysninger samt adgang til personoplysninger. Vi har truffet særlige sikkerhedsforanstaltninger for at beskytte dine personoplysninger mod ulovlig eller uautoriseret behandling (som f.eks. ulovlig adgang, tab, ødelæggelse eller skade). Kun de personer, der rent faktisk har brug for at behandle dine personoplysninger mhp. at opfylde vores angivne formål, har adgang til dem.

Hvad betyder det, at Datatilsynet er tilsynsmyndighed?

Datatilsynet har ansvaret for at overvåge lovens anvendelse, og den person, der mener, at en virksomhed håndterer personoplysninger på forkert vis, kan indsende klage til Datatilsynet.

Hvordan kan du nemmest kontakte os med spørgsmål om databeskyttelse?

Hvis du har spørgsmål vedrørende vores behandling af dine personoplysninger, eller hvis du ønsker at udøve nogle af dine rettigheder som beskrevet under overskriften "Hvad er dine rettigheder?", er du velkommen til at kontakte os på vores e-mailadresse databeskyttelse@glitter.dk.

Vi kan lave ændringer til vores databeskyttelsespolitik. Den seneste version af databeskyttelsespolitikken er altid tilgængelig på dette websted. Ved opdateringer, der er kritiske for vores behandling af personoplysninger (såsom ændring af bestemte formål eller kategorier af personoplysninger) eller opdateringer, der ikke er kritiske for behandlingen, men som kan være af afgørende betydning for dig, vil du modtage information på glitter.dk.

2018-05-17