Købsbetingelser

1. GENEREL INFORMATION

2. BESTILLING & BEKRÆFTELSE

3. BETALING

4. LEVERING

5. FORTRYDELSESRET

6. RETURNERING

7. REKLAMATION & MANGELFULDE VARER

8. TILBAGEBETALING

9. PERSONDATA OG COOKIES

10. FORCE MAJEURE

11. ÆNDRINGER I BETINGELSERNE

12. STANDARDFORTRYDELSEFORMULAR

1. GENEREL INFORMATION

Disse generelle betingelser ("Betingelser") gælder, når du som forbruger ("du") bestiller varer via www.glitter.dk og tilhørende sider ("Webstedet"). Aftalen indgås mellem dig og Glitter ApS, CVR.nr. 26378427, ("Glitter/"vi"/"os"). Kontaktoplysninger og øvrige oplysninger om Glitter findes på Webstedet. Betingelserne finder anvendelse på alle aftaler, du som forbruger indgår med Glitter.  

Alle priser på Webstedet er i danske kroner (DKK) og er inkl. moms. Er du under 18 år, skal du have din værges tilladelse til at bestille varer hos os

Vi tager forbehold for eventuelle trykfejl, produktændringer, prisreguleringer og farveafvigelser samt eventuelt ophørsudsalg. Vi forbeholder os ret til at justere eventuelle forkerte priser, før og efter at ordren er behandlet. Eventuelle anbefalinger er baseret på personlige opfattelser. Vi tilstræber, at vores billeder er så repræsentative som muligt og i overensstemmelse med virkeligheden. Vi kan ikke garantere, at alle billeder gengiver produkternes virkelige udseende nøjagtigt. Vi påtager os ikke ansvaret for oplysninger på Webstedet, som kommer fra tredjemand.

Ethvert forsøg på bedrageri vil blive politianmeldt, og Glitter forbeholder sig ret til at hæve købet, hvis der er mistanke om bedrageri. Alle varer forbliver Glitters ejendom, indtil Glitter har modtaget fuld betaling for varerne.

Dine kontaktoplysninger vil kun blive set og behandlet af Glitter og vores samarbejdspartnere. Dine kontaktoplysninger vil aldrig blive solgt eller på anden vis givet videre til tredjemand uden dit samtykke.

Alle varer, som markedsføres og præsenteres i netbutikken, er på lager (medmindre andet er anført). Lagerstatus opdateres løbende, og vi forbeholder os ret til mindre afvigelser.

Kampagner og tilbud på Webstedet kan afvige fra vores fysiske butikker.

Webstedet og indholdet herpå er ejet af os eller af vores samarbejdspartnere. Oplysningerne beskyttes bl.a. i henhold til gældende IP- og markedsføringslovgivning. Det betyder, at varemærker, firmanavne, produktnavne, billeder og grafik, design, layout og information om produkter, tjenester og andet indhold ikke må kopieres eller anvendes uden vores forudgående skriftlige godkendelse.

2. BESTILLING & BEKRÆFTELSE

For at kunne købe varer via Webstedet skal du acceptere Betingelserne. Når du accepterer Betingelserne, forpligter du dig til at følge dem i deres helhed. Du godkender og bekræfter endvidere, at du er bekendt med oplysningerne om persondata og har godkendt anvendelsen af cookies.

Når du godkender Betingelserne ved afgivelsen af din ordre, opstår der en bindende aftale mellem Glitter og dig som kunde. Når du afgiver din ordre, accepterer du samtidig, at du har pligt til at betale ordrens fulde beløb. Når du har afgivet en ordre, bliver der automatisk sendt en ordrebekræftelse pr. e-mail til din registrerede e-mail-adresse. Du modtager først en foreløbig bekræftelse. Når din vare er pakket og klar til levering, modtager du din endelige ordrebekræftelse. Denne ordrebekræftelse udgør også kvittering, når det fulde beløb er betalt.

Glitter forbeholder sig ret til afvigelser i den endelige leverance, såfremt lagerbalancen ikke var korrekt på tidspunktet for din ordre. Du kan bestille varer på Webstedet døgnet rundt, og vi plukker og samler varerne til dig den næstkommende hverdag.

3. BETALING

Glitter samarbejder med DIBS Payment Services AB  (org.nr. 556500-5021), som tilbyder flere betalingsmuligheder. Når du godkender Glitters købsbetingelser og betaler med DIBS Payment Services AB, godkender du også DIBS Payment Services AB betingelser. De aktuelle betingelser finder du her.

4. LEVERiNg

Fragtprisen pr. enhed er 29 DKK/pakke ved køb under 250 DKK, uanset vægt eller størrelse. Vi benytter Bring som fragtsamarbejdspartner i Danmark. Varerne leveres normalt som Varebrev direkte i din postkasse eller som postpakke. Varebreve, der er for store til at komme i din postkasse, vil blive afleveret på dit nærmeste udleveringssted, og du vil modtage en SMS-besked herom.

Den normale leveringstid er 3-6 arbejdsdage efter, at din ordre er afsendt, med forbehold for, at varen kan være udsolgt på lageret.

Ved alle forsendelser og varebreve, som ikke kan være i postkassen, sendes en sms-besked. Det er derfor vigtigt, at du oplyser det korrekte mobilnummer. For hente din forsendelse skal du være i besiddelse af pakkenummeret/forsendelses-id samt legitimation. Du kan altid følge din forsendelse via linket "Spor min forsendelse", som du modtager i din ordrebekræftelse og finder på "Mine sider", alternativt på Bring's hjemmeside; klik her.

Alle pakker ligger klar på udleveringsstedet i 14 dage, inden de returneres til os; læs mere om dette nedenfor under "Uafhentet pakke".

Uafhentet pakke

Hvis din vare er blevet leveret til et udleveringssted, og du ikke afhenter den inden for den frist, du får oplyst, vil vi spørge dig, om du har fortrudt dit køb. Hvis du ikke svarer på dette, antager vi, at du har fortrudt, og varen vil blive returneret til os. Du skal betale returportoen på 29 DKK.

5. FORTRYDELSESRET

Vi er først tilfredse, når du som kunde er tilfreds. Når du handler hos Glitter, har du altid 30 dages ret til annullering, for REA-varer 14 dage. Fristen begynder at løbe den dag, du modtager dine varer.  Ved plomberede varer gælder reklamationsretten, hvis plomberingen ikke er brudt.  Vi beder dig venligst returnere originalindpakningen og eventuelle hængemærker. Såfremt du ikke gør dette, forbeholder vi os at modregne værdien af disse inden vi returnerer dit tilgodehavende til dig. 

Hvis du har brugt varen, og den derved har forringet sin værdi, vil vi fratrække et beløb, der svarer til den pågældende værdiforringelse.

Med din leverance følger returbilag, returformular, returfragtseddel. Ved returnering beder vi dig venligst anvende Glitters egne returmærkater (dette er dog ikke et krav). Glitter opkræver 29 kr. for returfragten, som fratrækkes dit tilgodehavende inden vi returnerer dette til dig. Hvis du ikke har en returfragtseddel eller har spørgsmål vedrørende returnering, kan du kontakte kundeservice pr. e-mail, customerservice@glitter.dk. Du kan også vælge at returnere din(e) vare(r) i en af vores butikker. 

Du kan også benytte den standardfortrydelsesformular, som fremgår i bunden af disse betingelser. Standardfortrydelsesformularen ligger også på vores hjemmeside under fanebladet "Fortrydelse af dit køb". Det er ikke obligatorisk at anvende standardfortrydelsesformularen. 

Vi ombytter ikke produkter (behandles som en returnering og et nyt køb).

6. RETUrNERING

Hvis du ønsker at returnere din vare, kan det ske på to forskellige måder: pr. post via Bring eller til din nærmeste valgfrie Glitterbutik. Bemærk, at vi ikke ombytter varer, hverken med post eller i butikken (returnering sker i stedet ved køb af en ny vare).

Sådan returnerer du pr. post:

1. Med din forsendelse følger en returformular med instruktioner om, hvordan du returnerer. I returformularen beder vi dig venligst anføre dit ordrenummer, navn, varenummer på de returnerede varer og årsag til returneringen, men det er kun et krav, at du anfører dit navn og din adresse, så vi kan identificere ordren.

2. Vi anbefaler, at du anvender samme emballage som varen blev leveret i.

3.  Anvend gerne den returlabel, som du modtog med din forsendelse, og sæt den på pakken. Aflever herefter pakken på dit nærmeste postkontor/Bring.

4. Prisen for returfragt er 29 DKK som vi fratrækker dit tilgodehavende for de returnerede varer.

5. Tilbagebetalingen for returpakken sker inden for 14 dage med samme betalingsmiddel, som du benyttede til betalingen af din ordre. DIBS Payment Services forestår tilbagebetalingen.

Sådan returnerer du i en butik:

1. Du kan returnere din vare/ordre i den nærmeste valgfrie Glitterbutik. Du skal medbringe varen og også gerne det returbilag, som var vedlagt din forsendelse, udfyldt med ordrenummer, navn, varenummer på de returnerede varer samt årsagen til returneringen.

2. Aflever returbilaget til butiksassistenten.

3. Du modtager en skriftlig bekræftelse fra butiksassistenten på, at vi har modtaget din returnering.

4. Tilbagebetaling af dit online køb kan ikke ske direkte i en butik, men via Dibs payment Services med samme betalingsmiddel, som du valgte ved købet.  Du modtager en bekræftelsesmail fra Glitters kundeservice, så snart vi har modtaget din returnering og når din tilbagebetaling gennemføres direkte fra Dibs Payment Services.

Det er omkostningsfrit at returnere i en Glitterbutik. Kontakt Glitter kundeservice ved eventuelle spørgsmål.

Husk, at det er dig som kunde, der har ansvaret for returneringen frem til vores modtagelse og registrering heraf, så gem altid din indleveringskvittering. Det kan tage op til 14 dage, før vi modtager en returnering og den behandles på vores lager.

7. REKLAMATION & MANGELFULDE varer

Hvis du modtager en ødelagt eller mangelfuld vare, skal du kontakte os inden for rimelig tid med oplysning om manglen, varenummeret og dit ordrenummer. Vi henviser til købelovens regler om reklamationsret, der giver dig ret til som kunde at reklamere over et produkt i op til 2 år. Reklamation skal dog ske inden for rimelig tid.

Ved reklamation ydes altid i første omgang erstatning med en ny vare. Kan denne mulighed ikke tilbydes, yder vi fuld returret.

Ved reklamation anvendes købeloven.

Ønsker du at klage over en vare, du har købt, kan du kontakte vores kundeservice pr. e-mail, customerservice@glitter.dk.

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan også indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, Danmark. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her- http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse: customerservice@glitter.dk.

8. TILBAGEBETALING

Tilbagebetalingen sker inden for 14 dage med samme betalingsmiddel, som du benyttede til betalingen af din ordre. Returneringen administreres af Glitters kundeservice. Tilbagebetalingen foretages af Dibs Payment Serivces.

Har du handlet for mindre end 250 DKK og dermed betalt en fragtafgift på 29 DKK, tilbagebetales fragtafgiften kun, hvis du returnerer den samlede ordre. En eventuel rabat anvendt på en returneret vare kan ikke overføres til en anden vare.

Ved returnering af køb 3 produkter, betal for 2, gælder følgende: Ved returnering af det gratis produkt, sker der ingen tilbagebetaling herfor, da du aldrig har betalt for produktet. Hvis du returnerer et produkt, som du har betalt for, men vælger at beholde det gratis produkt, fratrækker vi det gratis produkt. Det indebærer, at vi kun tilbagebetaler differencen mellem det gratis produkt og det returnerede produkt.

Har du betalt med et gavekort og vælger at returnere, vil saldoen på dit gavekort blive tilbageført inden for 48 timer efter at returneringen er registreret, forudsat at gavekortet fortsat er gyldigt.

9. PERSONdata og COOKIES

Danske Glitter ApS værner om din integritet og tilstræber at beskytte dine persondata på bedste vis. Det er Glitters målsætning at følge alle til enhver tid gældende love og regler om persondatabeskyttelse.

Glitter er dataansvarlig for behandlingen af de persondata, du som kunde afgiver til Glitter.

Glitter behandler dels de oplysninger, du som kunde selv giver til Glitter, f.eks. kontaktoplysninger og CPR-nr., samt oplysninger, som Glitter eller dennes samarbejdspartnere indsamler andetsteds, f.eks. adresseoplysninger og opdaterede kontaktoplysninger samt købshistorik, som registreres i forbindelse med dine køb. I forbindelse med dit køb kontrollerer vi dine oplysninger i folkeregisteret.

Glitter behandler persondata, du som kunde giver til Glitter, for at kunne administrere din ordre og din leverance.  Dine persondata kan tilmed anvendes til identifikation, administration og statistik.  Hvis du særskilt har givet dit samtykke til det, kan dine oplysninger også blive anvendt til direkte markedsføring.

Glitters behandling af dine persondata kan også indebære samkøring, både i og uden for EU, med andre registre, og at dine persondata overføres til andre firmaer inden for Glitter-koncernen. Persondata vil tillige blive overført til vores samarbejdspartnere med henblik på at administrere dit køb, f.eks. transportfirmaer og Dibs Payment Services.

Du har ifølge persondataloven som kunde ret til at få oplysninger om de persondata, vi behandler om dig som kunde, uanset hvordan de indsamles. Hvis du ønsker disse oplysninger, skal du indsende en anmodning til Glitter. Når du har modtaget de ønskede oplysninger, har du ikke krav på ny meddelelse herom før 6 måneder efter sidste meddelelse, medmindre du kan godtgøre en særlig interesse i dette. Hvis persondata behandles i strid med persondataloven, har du som kunde ret til at anmode om berigtigelse, blokering eller sletning af dine data.

På Webstedet anvender vi cookies. Cookies er små tekstfiler, der lagres på brugerens computer og giver mulighed for at følge den dennes ageren på Webstedet. Der findes flere  typer cookies, bl.a. følgende: 1) en permanent cookie, som lagres på brugerens computer i en bestemt periode, og 2) en sessioncookie, som lagres tilfældigt i computerens hukommelse alene i den periode, hvor brugeren er inde på en webside. Sessioncookies slettes, når du lukker din webbrowser.

Vi anvender cookies for at forbedre Webstedet for brugeren, f.eks. tilpasse Webstedet til brugerens behov, valg og interesser, hjælpe dig med at holde styr på, hvilke varer, du har lagt i indkøbskurven og tilpasse vores tjenester, samt til brug for retargeting og målrettet markedsføring, således at du får vist de reklamer, der er relevante for dig.

Ved at godkende Betingelserne og anvende vores Websted giver du dit samtykke til brug af cookies, uanset hvad der måtte være anført i disse Købsbetingelser. Hvis du ikke ønsker at acceptere cookies, kan du blokere for cookies i browserens sikkerhedsindstillinger. Du kan også indstille browseren sådan, at du får et spørgsmål hver gang vores Websted forsøger at placere en cookie på din computer. Tidligere lagrede cookies kan også slettes via browseren, jf. browserens hjælpesider herom. Du kan endvidere til enhver tid slette cookies manuelt på din harddisk. Du kan på dette link læse en vejledning om, hvordan du sletter eller blokerer cookies på de mest anvendte browsere: http://minecookies.org/cookiehandtering/

10. FORCE MAJEURE

 
Glitter påtager sig intet ansvar for forsinkelser, som skyldes omstændigheder, som Glitter ikke er ansvarlig for, f.eks. arbejdskonflikter, krig, brand, lynnedslag, terrorangreb, ændrede myndighedsbestemmelser, tekniske problemer, fejl i el-/tele-/dataforbindelser eller anden kommunikation samt fejl eller forsinkelser i tjenester fra underleverandører som følge af en af ovenstående omstændigheder. Disse omstændigheder fritager Glitter for enhver form for ansvar. Hvis en sådan situation skulle opstå, vil Glitter informere dig herom, når situationen opstår og når den afsluttes. Varer situationen længere end to måneder, har både du og Glitter ret til at hæve købet med omgående virkning.

11. ÆNDRINGeR i betingelserne

Glitter forbeholder sig til enhver tid ret til at foretage ændringer i Betingelserne. Alle ændringer i Betingelserne vil blive offentliggjort på Webstedet. Ændringer gælder fra din accept heraf (i forbindelse med et nyt køb eller ved besøg på Webstedet). Glitter anbefaler dog, at du jævnligt holder dig opdateret på Webstedet om eventuelle ændringer i Betingelserne.

12. Standardfortrydelsesformular

Indholdet er fastsat i forbrugeraftalelovens, bilag 3:

Standardfortrydelsesformular (denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til Glitter ApS , email: customerservice@glitter.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer ____________________________________________, modtaget den____________.

Forbrugerens navn_________________________________________________________

Forbrugerens adresse_______________________________________________________

Forbrugerens underskrift (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)____________

Dato______________.