BYTTE & RETURRET

 fortrydelsesret

Vi er ikke tilfredse før du som kunde er tilfreds. Når du handler hos Glitter, har du altid 30 dages fortrydelsesret, og for udsalgsvarer 14 dage. Fristen for fortrydelse begynder den dag du modtager dine varer. På grund af hygiejniske årsager gælder fortrydelsesretten ikke øreringe og skønhedsprodukter. Ved plomberede varer godkendes returen hvis plomberingen ikke er brudt.

Returnerede varer skal være ubrugt i original emballage og eventuelle prismærker skal vedlægges. Hvis dette ikke er tilfældet vil en nedskrivning på 100% af varens værdi trækkes fra ved tilbagebetalingen.  

I din leverance er der vedlagt returdokumenter; returformular og returfragtseddel. Ved retur skal Glitters egne fragtdokumenter altid anvendes. Glitter trækker et gebyr på 29 DKK for returforsendelsen, denne omkostning administreres i eftertid. Hvis du mangler din returfragtseddel eller har spørgsmål vedrørene returnering, kontakt kundeservice via mail customerservice@glitter.dk eller via telefon 08- 51 80 20 80 (hverdage 09.00-12.00). Du kan også vælge at returnere dine varer i en af vores butikker.

Vi kan ikke gennemføre bytning af produkter.

RETUR

Hvis du ønsker at returnere din vare kan dette ske på to forskellige måder. Pr post via Bring eller i din nærmeste valgfrie Glitterbutik. Vær opmærksom på at vi ikke udfører bytning af produkter, hverken pr. post eller i butik (en retur gennemføres, og et nyt køb kan gøres). 

Sådan laver du en retur via post:

1.I din forsendelse følger der et returskema med, hvor du finder instruktioner for at lave en retur. I skemaet angiver du dit ordrenummer, navn, artikelnummer på returnerede artikler samt årsagen til returen.

2.Vi anbefaler at du bruger samme emballage som du fik varen i.

3.Brug etikken med returadressen som du fik i din forsendelse og klistre den på pakken. Aflever derefter pakken i nærmeste posthus med Bring.

4.Omkostningen for en returfragt er 29 DKK, hvilket trækkes fra dit tilgodehavende for de varer som du har returneret

5.Tilbagebetalingen for returnerede pakker sker indenfor 14 dage, til samme betalingsløsning som da du købte din ordre. Dibs payment services sørger for tilbagebetalingen.

Sådan laver du en retur i butik:

1.Du har mulighed for at returnere dit produkt/bestilling i din nærmeste valgfrie Glitterbutik. Medbring varen samt returskemaet, som er vedlagt i din forsendelse, og udfyld med dit ordrenummer, navn, artikelnummer på returnerede varer samt årsagen til returen.

2.Aflever returen til butiksmedarbejderen og vis gyldig legitimation (vælger du at sende en anden person i dit sted, skal vedkommende vise både sin egen og din legitimation)

3.Du modtager en skriftelig bekræftelse, på at din retur er modtaget, direkte fra butiksmedarbejderen.

4.Tilbagebetalingen for dit online køb kan ikke udføres i butikken. Tilbagebetalingen sker via Dibs payment servicesAB til samme betalingsløsning som du brugte ved købet. Du modtager en bekræftelsesmail fra Glitters kundeservice så snart din retur administreres samt når tilbagebetalingen gennemføres af Dibs payment services.

At returnere i en Glitterbutik er gratis. Kontakt Glitters kundeservice ved eventuelle spørgsmål.

Husk, at du som kunde har ansvaret for at returen indtil vi har modtaget og registreret den, så dem altid din leveringskvittering. Det kan tage op til 14 dage for en retur at komme til os og blive behandlet på vores lager.

 REKLAMATION & FEjL vId VARen

Hvis du modtager en ødelagt eller fejlekspederet vare, venligst kontakt os indenfor 14 dage med information om fejlen, artikelnummer samt dit ordrenummer. Vi følger forbrugerlovgivningen (1990:932) om reklamationsret, hvilket giver dig som kunde ret til at reklamere et produkt i op til 2 år, reklamationen skal ingives inden for rimelig tid.

Ved reklamation erstattes altid varen først af en ny vare. Kan dette alternativ ikke benyttes, tilbyder vi fuld refusion.

Ved reklamationer praktiseres forbrugerlovgivningen og ved eventuelle tvists følger Glitter gældende dansk lovgivning.

 Tilbagebetaling

Tilbagebetalingen sker indenfor 14 dage til samme betalingsløsning som du betalte din ordre med. Administrationen af returen udføres af Glitters kundeservice. Tilbagebetalingen udføres af Dibs payment services.

Har du handlet for under 300 DKK og dermed betalt fragt på 29 DKK refunderes fragtomkostningen hvis du laver en fuld retur. Eventuel rabat som er brugt på den returnerede vare er opbrugt og kan ikke flyttes til den anden vare.

For returnering af køb hvor der har været "køb 3 produkter betal for 2" gælder følgende: Ved retur af det gratis produkt sker der ingen tilbagebetaling, da dette produkt ikke er blevet opkrævet for. Hvis du returnerer et andet produkt, som du har betalt for, og vælger at beholde det gratis produkt, opkræver vi betaling for det gratis produkt. Dette indebærer at vi kun refunderer forskellen mellem det gratis produkt og det produkt du har returneret til os.

Har du betalt med et gavekort og vælger at returnere, så kommer saldoen på din rabatkode eller dit gavekort bliver opdateret indenfor 48 timer efter at returen er registreret, forudsat at gavekortet stadig er gældende.